Żadne dziecko nie żyje w środowisku całkowicie pozbawionym bo|dźców, co oznacza, że opanowuje te podstawowe lekcje. Może to nastąpić później i nie tak skutecznie wryć się w jego pamięć, jak to być powinno, lecz w końcu je opanuje. Kiedy niemowlę zaczyna raczkować i ma w zasięgu ręki więcej przedmiotów, jego pragnienie kontrolowania rzeczy napotyka dwa potężne ograniczenia. Pierwszym jest brak umieję|tności, wprawy i siły wypływającej z filozoficznej niedojrzałości organi|zmu, drugim są ograniczenia narzucone przez dorosłych. Pierwsze ogra-niczenie wywołuje pewną frustrację i czasami silny, lecz krótkotrwały stres. Często spotykamy niemowlę, które krzyczy nieszczęśliwe, ponie|waż jego ręce są za krótkie, aby mogły dosięgnąć klamki albo jego ręce są niezręczne i nie może bawić się zabawką, którą starsze dziecko manipuluje z łatwością. Takie ograniczenia są nieuchronne, lecz nie wywołują większych szkód, pod warunkiem, że nie występują zbyt często.
Filozoficzna niedojrzałość
Nowości:
Nowości:
Jezioro Tanganika głębokość
Jeziora w Polsce i na świecie
Każdy z nas chodził do szkoły i każdy z nas miał geografię. Mogliśmy ją lubić lub nie, ale pewnie nauczyliśmy się wielu podstaw, które są nam...
Spór o edukację
Jeszcze kilka wieków temu możliwość kształcenia się była zarezerwowana tylko dla wybranych, dziś jest dla nas oczywiste, że dostęp do edukacji należy się każdemu dziecku, bez względu na pochodzenie czy status...