Żadne dziecko nie żyje w środowisku całkowicie pozbawionym bo|dźców, co oznacza, że opanowuje te podstawowe lekcje. Może to nastąpić później i nie tak skutecznie wryć się w jego pamięć, jak to być powinno, lecz w końcu je opanuje. Kiedy niemowlę zaczyna raczkować i ma w zasięgu ręki więcej przedmiotów, jego pragnienie kontrolowania rzeczy napotyka dwa potężne ograniczenia. Pierwszym jest brak umieję|tności, wprawy i siły wypływającej z filozoficznej niedojrzałości organi|zmu, drugim są ograniczenia narzucone przez dorosłych. Pierwsze ogra-niczenie wywołuje pewną frustrację i czasami silny, lecz krótkotrwały stres. Często spotykamy niemowlę, które krzyczy nieszczęśliwe, ponie|waż jego ręce są za krótkie, aby mogły dosięgnąć klamki albo jego ręce są niezręczne i nie może bawić się zabawką, którą starsze dziecko manipuluje z łatwością. Takie ograniczenia są nieuchronne, lecz nie wywołują większych szkód, pod warunkiem, że nie występują zbyt często.
Ostatnio dodane:
Szycie w edukacji: od tradycyjnych lekcji po nowoczesne kursy
Szycie staje się coraz bardziej popularne w edukacji! Od tradycyjnych lekcji po nowoczesne kursy - sprawdź, dlaczego warto rozważyć tę formę nauki. Odkryj swoją kreatywność! ✂🪡 #szycie #edukacja